Šatníky slavných
Když se podíváte do své skříně, a to neplatí vždy jen u žen, asi tam toho najdete dost – možná až přespříliš. Zbytečně moc bot, svetrů nebo něco, co si na sebe už asi nikdy nevezmete, ale je vám líto to vyhodit. U některých bychom našli i jednu a tu samou věc dvakrát, ale pokaždé v jiné barvě.
A teď si představte jednu a tu samou věc devětkrát ve stejné barvě i velikosti. Ano, i takové šatníky existují. Mark Zuckerberg, zakladatel Facebooku, Steve Jobs, zakladatel firmy Apple, Barack Obama nebo i Albert Einstein – ti všichni měli do kreativního oblékání opravdu daleko.
Důvod je ale jednoduchý: člověk se musí každý den rozhodovat. Co si dá k obědu, co bude dělat po práci, co si koupí. Mozek ale za den zvládne jen omezený počet rozhodnutí a většinou je vyčerpáme hned po ránu. Tito pánové tak razili teorii, že čím více energie věnujeme nepodstatným rozhodnutím, tím méně jí zbývá pro ta podstatná.
Steve Jobs byl známý svým černým rolákem, modrými džíny a teniskami. Mark Zuckerberg zase šedým tričkem a o něco tmavší mikinou. Albert Einstein nosil sandály bez ponožek a šedou mikinu. Barack Obama zase preferoval modré nebo šedé obleky. V džínovině zase chodí vynálezce Segwaye a dalších takových bychom mohli jmenovat několik. V tomto případě tak platí, že šaty dělají člověka. A na tom rozhodování možná něco bude.
Svět podle Samiry si můžete zpětně kdykoliv poslechnout v podcastech Rádia BLANÍK